Atariar Edition

  (Gothic II: NK)

Opis modyfikacji

Modyfikacja autorstwa teamu Atariar/Ayaeng & Vaya — balansuje, integruje oraz implementuje nowe elementy rozgrywki, które rozbudowują głębię gry i ukazują świat wokół Khorinis jeszcze bardziej autentycznie. Została zachowana typowo surowa „atmosfera Gothic”. Znajdziemy tutaj nowe tekstury i obiekty jak drzewa, krzewy i trawy, czy też upiększone krajobrazy. Niezliczone poprawy bugów, przeróbki błędów logicznych oraz korekta dialogów i tekstów prowadzą do pełnego growego doznania.

Poprawki w modyfikacji odpowiadają pomysłom Atariara i opierają się na oryginalnym gothicowym klimacie.

Zmiany ogólne:

  • Nowe modele (drzewa, roślinność, przedmioty…)

  • Nowe obiekty (drzewa, krzewy, trawa, rośliny)

  • Nowe potwory (np. goblińscy jeźdźcy, ognista harpia, pantera)

  • Cztery poziomy trudności do wyboru

  • Wysokiej jakości tekstury

  • Nowe zadania: Chromanin, Kompendium, Myśliwy Trokar, Wymarsz Hagena

  • Szafy, szuflady, komody oraz sarkofagi możliwe do splądrowania

  • Ukryte skarby oznaczone konarami, kamieniami, kośćmi lub czaszkami wokół miejsc pochówku

  • Łupy do zebrania pod wodą

  • Nowy system punktów nauki

  • Nowe animacje

  • Akrobatyka możliwa teraz do wyuczenia tylko u nauczycieli

  • Wolne Celowanie

  • Nowy system modlitewny

  • Pasek szybkiego dostępu

  • Walka z pochodnią w dłoni

  • Możliwość spania na śpiworze (ciepła owcza skóra)

  • Regeneracja życia i many

  • Nowe pancerze oraz bronie

  • Możliwość usmażenia wszystkich kawałków mięsa naraz

  • Możliwość warzenia kilku mikstur naraz

  • Kilka nowych przepisów

  • Możliwość wyboru rodzaju strzały z poziomu ekwipunku

  • Pokazywanie pełnych nazw przedmiotów w świecie (np. esencja lecznicza zamiast mikstura)

  • Sposób chodzenia zależny od posiadanej gildii

  • Poprawy bugów oraz błędów związanych z eksploatacją

  • Wiele drobnych zmian i poprawek w estetyce

  • Drobne modyfikacje świata: przywrócono dwie niewielkie, nieużywane lokacje w Górniczej Dolinie

  • Górnicza Dolina sprawia wrażenie nieco bardziej niebezpiecznej

  • Ulepszona sztuczna inteligencja smoków

  • Możliwość przejścia gry Magiem Wody

  • Nowe dialogi z oryginalnym dubbingiem

  • Pełna polska lokalizacja

  • i wiele więcej...

Zmiany do czeladnictwa:

  • Zaimplementowano do gry ubrania czeladnicze

  • Zmiany do czeladników:

    • Bosper skupuje teraz również specjalne skóry takie jak skóra lodowego wilka, skóra pantery itd.

    • Constantino: Jako mag opłaca mu się sprzedawać ciemne grzyby, dostaniemy za to od niego jego specjały podnoszące trwale nasz poziom many.

    • Harad: Możliwość wyuczenia się teraz u niego również kucia dwuręcznych mieczy.

Możliwość przejścia bez gildii:

  • Drobne zadanie do zadecydowania o bezgildyjnym przejściu (Xardas).

  • W 4. rozdziale okolice Khorinis zostają oblegane przez orków i jaszczuroludzi.

  • Gracz dostaje możliwość wzięcia zadań od paladynów i najemników (smocze jaja dla Benneta, pierścienie orkowych przywódców dla Lorda Hagena, rogi cieniostwora dla Bustera itd.).

  • Różne nowe pancerze po drodze (zbroja świątynna Angara, zbroja myśliwego, pancerz łowcy, szata uczonych, zbroja księcia, szata mrocznej magii).

  • Xardas i Magowie Wody są gotowi pomóc w dziedzinie magii.

  • Korzystanie z magii nie stoi na przeszkodzie: Nauczycielami są Xardas, Magowie Wody oraz Milten na Irdorath. Kamienie runiczne można zdobyć podczas zadań, u kupców czy też po prostu znajdując.

Zmiany do balansu:

  • Przebalansowano bronie i magię

  • Zmieniono wartości pancerzy

  • Rozszerzono rutyny dla postaci

  • Większa indywidualność gildii

  • Poprawy bugów, błędów związanych z eksploatacją oraz korekta tekstów (również w polskiej wersji)