New Balance

  (Gothic II: NK)
← Wróć do listy aktualizacji
08 June 2023
01.05.2023

Otwarta beta aktualizacji "Arena"

Aktualizacja NIE POSIADA osobnego instalatora. Instalujemy wszystko standardowo, kolejno wypakowujemy aktualizację z pliku "NB_BetaVersion_xx", a na to wszystko wklejamy polskie skrypty.
Ze względu na dużą liczbę zmian w zadaniach, zaleca się rozpoczęcie nowej gry.
Osoby grające z dubbingiem muszą pobrać i wgrać zawartość obu archiwów ze skryptami, NB Skrypty [Data].zip oraz NB Skrypty (Dubbing) [Data].zip.
Pamiętaj, że powyższa aktualizacja jest wersją TESTOWĄ. Aktualizacja NIE ZAWIERA nowej lokacji oraz nowa klasa postaci nie jest dokończona!

Opis zmian:

Obszerna aktualizacja, która jest wstępem do aktualizacji nazwanej roboczo "Arena".

Aktualizacja zmienia każdy aspekt rozgrywki.

Nowa klasa "Przywoływacz", jako trzecia ścieżka maga mroku

  • Przywoływacz (tak jak czarnoksiężnik i nekromanta) jest teraz możliwą do wyboru ścieżką do wyboru u Xardasa.

  • Obrażenia magiczne zadawane przez przywoływacza są zmniejszone o 75% a obrażenia fizyczne o 50%.

  • Demonologia oraz Sakta Nomen nie są dostępne dla przywoływacza.

  • Przywoływacz może raz dziennie (max. 50 razy) pomodlić się o +1 do maksymalnej many.

  • Armia ciemności jest teraz runą 5 kręgu dostępną tylko dla przywoływacza. Użycie kosztuje teraz 100 many za każdego przywołanego szkieleta. Działanie zaklęcia zostało ogólnie poprawione. Wzmocnione wersje przyzwanych istot wyróżniają się teraz również wizualnie. Ilość przyzwanych istot będzie teraz odpowiadać ilości dostępnych slotów przywołańców. Jeśli w danym momencie "brakuje" nam 2 przyzwańców, to przywołani zostaną tylko 2.

  • Przywołane zombie są teraz szybsze i mają 30% szans na wykonanie specjalnego ataku raz na 5 sekund.

  • Naprawiono błąd ze szkieletem łucznikiem.

  • Szkielety mogą być teraz przywołane w Koszmarze Kruka od 3 kręgu magii.

  • Przywoływacz może nauczyć się od Xardasa kilku wyjątkowych umiejętności.

  • Przywoływacz posiada runę aury ciemności, która wzmocni przywołane istoty w zasięgu jej działania. Aura może zostać dodatkowo ulepszona u Xardasa.

  • Łącznie przywoływacz posiada 11 wzmocnień i ulepszeń, które może nauczyć się od Xardasa. Nauka niektórych z nich może wymagać osiągnięcia odpowiedniego poziomu postaci lub kręgu magii. Po nauce niektórych umiejętności dostajemy wpis do dziennika, opisujący krótko umiejętność oraz jej skalowanie się.

  • Przywoływacz nie posada dostępu do runy zniszczenia ożywieńca. Nie nauczy się jej od Gallahada ani nie otrzyma zadania na nią od Xardasa.

  • Przywoływacz może nauczyć się od Xardasa regeneracji many za mniej punktów nauki i złota. Żeby nauczyć się regeneracji many trzeba spełniać te same wymagania do nauki jak u Vatrasa.

  • Teraz wszystkie nieumarłe przywołańce oprócz goblina szkieleta nie umierają na bossach, ale zadają im 50% obrażeń. Po wbiciu 1 progu danej runy obrażenia przeciwko bossom zwiększą się do 100%

  • Przywoływacz posiada 3 unikalne dla niego szaty.

  • Przywoływacz może nauczyć się przywołania unikalnego szkieleta sługi o imieniu Sid. Sługa ten zajmuje 2 miejsca przywołanych istot i leveluje jak inne tego typu przyzwańce. Statystyki Sida zależą od jego poziomu oraz inteligencji bohatera. Runę przywołania go zdobywa się poprzez krótkie zadanie u Xardasa, po zostaniu przywoływaczem. Poprzez dialog z Sidem można zmienić jego wygląd oraz rodzaj używanej broni.

  • Zdolność przywoływacza do teleportowania przywołańców do siebie ma teraz 15 sekund czasu odnowienia (wcześniej 30 sekund).

Ogólne zmiany

  • Dodano pseudolosowość dla dodatkowej szansy na obrażenia dla mieczy z magicznej rudy.

  • Naprawiono przewracanie się bohatera z broni obuchowej.

  • Naprawiono nakładanie się animacji bloku na sterowaniu z G1 i G2. Od teraz kolejny blok można wykonać dopiero wtedy, gdy minie połowa aktualnej animacji bloku. Przed poprawą występował błąd, że przycisk bloku nie zawsze reagował.

  • W celu poprawy dynamiki rozgrywki, zwiększono regenerację wytrzymałości o 1 już od początku gry.

  • Zmniejszono wymagane złoto przy nauce regeneracji wytrzymałości.

  • Od teraz śpiwora nie da się już zgubić. Cena śpiwora u Raffa uległa zmianie z 3000 na 1000 złota.(śpiwór nadal można zdobyć za darmo podczas zadania u Barema).

  • Zmieniono wymaganą retorykę do kupna łodzi na Zachodnie Wybrzeże, z 50 na 40.

  • Od teraz "Zbroja Strażnika Bractwa" nie wymaga ukończenia zadania u Cor Angara. Wystarczy, wykonać zadanie z Fortuno lub wejść w 3 rozdział.

  • Przyśpieszono animację modlitwy przy posągach bogów.

  • Zmniejszono cenę czystego alkoholu.

  • Dialog z magami przy Słonecznym Kręgu podczas naprawy Oka Innosa nie rozpocznie się, jeśli w pobliżu znajdują się poszukiwacze lub bohater jest w trakcie walki, gdyż powodowało to zamrożenie dialogu.

  • Od teraz rozmowę Xardasa z Pyrokarem można pominąć poprzez kliknięcie odpowiedniego przycisku (informacja o możliwości pominięcia cutscenki pojawi się na ekranie).

  • Wybierając nagrodę od Gallahada, możesz teraz wziąć dwie różne mikstury jako nagrodę (jeśli poprosiłeś Gallahada o mikstury w ramach nagrody).

  • Od teraz, Gallahad daje 10 sztuk złota za każdą oddaną książkę.

  • Pożyczanie pieniędzy od Luthero jest teraz trochę bardziej opłacalne.

  • Trolle (i nie tylko!) potrafią rzucać kamieniami oraz goblinami (oczywiście z wyjątkiem młodych trolli).

  • W celu uniknięcia zamieszania, od teraz na poziomie Nightmare w menu zawsze będzie widniał napis "Poziom trudności: Nightmare". Wcześniej, jeśli gracz włączył zapisywanie w dowolnym miejscu, w tym miejscu mógł ujrzeć: Poziom trudności: Gothic (Nightmare).

  • Podczas walki z rzadkimi zwierzętami (bossami) nie będzie już grała "epicka muzyka".

  • Dziki i wilki nie będą już walczyć między sobą!

  • Usunięto możliwość zabierania Kła na polowania (Kieł powodował masę błędów, szczególnie zachowanie NPC. Te błędy nigdy nie zostały naprawione).

  • Od teraz, bonus do regeneracji zdrowia z jedzenia może kumulować się do 5 minut.

  • Usunięto "Ulepszony eliksir wojownika". Od teraz dostępne są dwa słabsze warianty tej mikstury. Eliksir wojownika teraz zawsze będzie zwiększać obrażenia o 15 punktów. Ponadto zwiększono czas trwania eliksirów wojownika. Słabszy eliksir trwa 30 minut, zwykły godzinę. Zmniejszano koszt obu wariantów tego eliksiru.

  • Zmniejszono koszt zwoju otwierania zamków. Od teraz zwój wymaga 10 many, zamiast 20.

  • Poprawiono mylące opisy bonusów zwiększających wytrzymałość. Przykładowo: do tej pory mikstura zwiększała wytrzymałość o 1. W nowej wersji opisu zwiększa o 10. Oczywiście, zmiana dotyczy tylko samych opisów przedmiotów, wartości zostają takie same.

  • Nieznacznie zmniejszono doświadczenie za kradzież kieszonkową.

  • Zmieniono system grzywny. Od teraz za jedno wykroczenie jest nakładana jedna grzywna, niezależnie od liczby świadków. Poprawiono błąd, przez który grzywna była nakładana przypadkowo. Zmieniono wartości grzywny niektórych wykroczeń. Od teraz wszystkie grzywny są ze sobą sumowane.

  • Od teraz potwory nie zatruwają bohatera, jeśli ten ma odporność na trucizny.

  • Od teraz rozmowa z ognikiem nie wyłącza niewidzialności bohatera.

  • Od teraz Krayt zostaje przeteleportowany do bohatera, jeśli odbiegł za daleko (wcześniej znikał).

  • Od teraz nie można odebrać runy przywoływania demonów od Opiekunów (runa i tak była za słaba).

  • Dodano zapisywanie ostatnio otworzonej mapy (przycisk M) przez bohatera,

  • Od teraz na poziomie trudności "Gothic" dodano dodatkowy szczaw królewski oraz tabliczkę aktywacyjną do teleportu na samym początku rozgrywki (żeby nie było za prosto, przedmioty nie znajdują się w wieży Xardasa, a trzeba ich poszukać).

  • Od teraz przywołany kamienny golem jest silniejszy.

  • Jednorazowe wypalenie fajki wodnej daje bonus +1 do maksymalnej many.

  • Przepis na eliksir czystej witalności jest teraz sprzedawany od rozdziału 3 u Constantino (tylko dla trudności Gothic).

  • Dodano opcję bCloseInvTabForce=0, dla osób, które nie używają przycisku TAB do otwierania ekwipunku. (Wcześniej przy zmianie binda, TAB i tak zamykał ekwipunek).

  • Od teraz łowca demonów ma możliwość wejścia do koszar w mieście (NPC nie reagują na niego tak jak na inne gildie).

  • Usunięto cooldown między użyciem serc golemów. Od teraz efekt serc jest kumulowany. Jeśli przed wgraniem aktualizacji użyłeś już serca, przeczekaj cały czas buffa, zapisz grę, a kolejno wgraj aktualizację!

  • Papier runiczny znajduje się teraz w kategorii "Inne", zamiast "Dokumenty".

  • Nieznacznie obniżono ceny jabłek, chleba i ryb.

  • Od teraz NPC nie przewracają się na plecy, jeśli wyprowadzony atak zostanie przez nich zablokowany. Samo przewracanie działa teraz tylko wtedy, jeśli NPC dostanie obrażenia.

  • Od teraz pasek wytrzymałości nie znika podczas otwartego ekwipunku (bShowStaminaWhenInvOpen=1).

  • Dodano nowy przedmiot do Achirona. Dzięki temu przedmiotowi możemy nauczyć ognika wyszukiwania rzadkich ziół w lokalizacji. Oczywiście, opcja nauki ognika tej umiejętności za 10 000 sztuk złota zostaje.

  • Dary od bogów dają teraz 50 punktów zdrowia zamiast 70 (tak aby był sens wybierać inne dary).

  • Usunięto wagę pancerza poszukiwacza przygód.

  • Od teraz można oddać Jinę Nixowi w zamian za nagrodę.

  • Od teraz można znów używać krzyża żywiołów na Nieumarłym Smoku, lecz zabiera tylko 50% jego zdrowia.

  • Magiczne inhibitory (dla nowego SNC) nie można już kupować u handlarzy. Od teraz bohater otrzymuje je za darowiznę przy posągach bogów.

  • Od teraz, możliwość tworzenia zwoju deszczu ognia oraz lodowej fali przeniesiono na drugi rozdział.

  • Zwiększono obrażenia wynikające z przebicia w łuku.

  • Od teraz, jeśli NPC jest pijany, bohater może użyć kradzieży kieszonkowej mając 100% szansy na powodzenie.

  • Zwój Rigeliona można teraz użyć (za użycie bohater otrzyma kilka przedmiotów), ale dopiero po odmówieniu Mrocznemu Mistrzowi.

  • Od teraz, raz dziennie Vatras poza punktami życia, przywróci bohaterowi wytrzymałość oraz manę.

  • Zmieniono niektóre modele kusz (modele zostały wzięte z Kronik Myrtany).

  • Zmniejszono głośność kazań maga Marduka oraz orka w mieście orków.

  • Runa paladyna "Wygnanie demona" ma teraz bardziej responsywną animację. Zwiększono obrażenia runy (flat damage = inteligencja bohatera). Zmniejszono koszt many z 90 na 80.

  • Bohater otrzyma teraz 5 punktów nauki za zniszczenie Szponu Beliara (w dialogu ze smokiem Ashtarem).

  • Od teraz, za zabicie Gildii Złodziei, Lord Andre da nam 3000 punktów doświadczenia oraz 3000 sztuk złota. Jeśli bohater nie należy do Gildii Złodziei otrzymamy również dodatkowo 3 punkty nauki.

  • Dodano bonus za wypicie pięciu zup z rzepy.

  • Dodano informację o aktualnie posiadanej wersji moda w menu podczas pauzy (numer wersji znajduje się w dolnej części ekranu).

  • Dodano 100 obrażeń przeciwko duchom dla magicznych strzał i bełtów (w dalszym ciągu, święte strzały są skuteczniejsze).

  • Mikstury czystej many i zdrowia można teraz tworzyć także z ekstraktów i eliksirów.

  • Nieznacznie zwiększono obrażenia duali.

  • Po zostaniu paladynem możemy odebrać za darmo miecz u Harada.

  • Błogosławieństwa trwają teraz po dwie godziny.

  • Jeśli zabijesz orka podczas noszenia Ulu Mulu, będziesz musiał odczekać 10 minut, zanim Ulu Mulu znów zacznie działać.

  • Jeśli bohater nie modlił się danego dnia do wybranego boga, karma będzie wyświetlona w innym kolorze. Jeśli bohater należy do mrocznej gildii (nekromanta, mroczny rycerz, czarnoksiężnik), karma u Innosa nie zmieni koloru i vice-versa.

  • Kraby nie wydają już niepotrzebnych dźwięków.

  • Dziki i zębacze nie walczą już ze sobą.

  • Dodano widoczność typu broni przy opcji dialogowej podczas sprzedawania broni Raynarowi.

  • Zmieniono działanie zadawania dodatkowych obrażeń podczas skradania. Wcześniej bohater mógł zadawać dodatkowe obrażenia tak długo, dopóki przeciwnik nie przeszedł w tryb walki. Od teraz dodatkowe obrażenia nie zostaną zadane, jeśli przeciwnik zauważył bohatera.

  • Dodano opis wymagań dotyczących nauki magicznych kręgów do zakładki Pomoc (przycisk "H").

  • Jeśli postanowisz pozbyć się Gildii Złodziei, przy ciele Cassi możesz znaleźć notatkę z informacją o ich tajnym znaku, dzięki czemu będziesz mógł sprzedawać przedmioty Halvorowi.

  • Od teraz, bohater ma możliwość oddania kronik Stonnosa Gallahadowi (tylko i wyłącznie wtedy, gdy przeczytał wszystkie 6 książek oraz oddaje je jednocześnie).

  • Od teraz, bohater nie będzie zadawał obrażeń swoim kompanom czarami obszarowymi (dotyczy NPC czy też przyzwanych stworów).

  • Zmniejszono premię do kradzieży kieszonkowej podczas skradania oraz okradania śpiących NPC z 10% na 5%.

  • Usunięto karmę Beliara za zabijanie członków Masjafu.

  • Głowa bandyty Brago może być teraz przekazana Lordowi Andre.

  • Dodano możliwość używania wędki z poziomu ekwipunku.

  • Zwiększono koszt PN przy nauce punktów zdrowia, jeśli bohater wyuczył się już 1000 punktów życia.

  • Poprawiono odległość ataku powiększonych/zmniejszonych stworów. Od teraz zasięg jest zgodny z modelem przeciwnika (np. młode trolle).

  • Wzmocniono demona, którego przyzywamy za pomocą zwoju.

  • Zwiększono bonus do inteligencji za tworzenie run.

  • Poprawiono okno pomocy w grze.

  • Dodano pierścień teleportacyjny, który można znaleźć przy przeklętej latarni.

  • Poprawiono kilka błędów związanych z grą w kości.

  • Poprawiono dźwięki niektórych broni.

  • Poświęcone strzały mają teraz premię +70% do obrażeń od zręczności (bonus działa tylko przeciwko nieumarłym i duchom)

  • Zwiększono zasięg ataku królowej pełzaczy w walce wręcz.

  • Atak pajęczyną wykonywany przez królową pełzaczy ma teraz dłuższy czas odnowienia.

  • Szpady i włócznie, które mają przebicie pancerza, będą teraz przebijać w pełni opornych przeciwników (oprócz duchów) na obrażenia kłute. Taki przeciwnik będzie traktowany jakby miał 1000 obrony. Czyli posiadając 50% przebicia, przeciwnik będzie traktowany jakby miał 500 obrony (wcześniej nietykalny)

  • W trybie "Stare SNC" nauka zręczności i siły nie wpływają już na siebie i nie podnoszą progów.

  • W trybie "Stare SNC" przyrost siły i zręczności podczas zadawania obrażeń wynosi teraz odpowiednio 30% i 70%.

  • Dodano obsługę klawiatury do systemu craftingu. Od teraz można zmieniać liczbę wytworzonych przedmiotów za pomocą strzałek na klawiaturze. Z wciśniętym przyciskiem CTRL, zostanie dodane 10 przedmiotów, z przyciskiem SHIFT - 100.

  • Zwiększono czas działania małej mikstury czarnej mgły z 30 sekund do 45.

  • Ciasto miodowe dodaje teraz 2 inteligencji zamiast 1.

  • Dodano trochę miodu handlarzom.

  • Zmieniono sposób walki przez NPC. Od teraz NPC nie będzie próbował się zbliżyć do bohatera, a zaatakować go z rozbiegu, skracając tym samym dystans. Jeśli bohater wyciągnie kuszę, to NPC będzie próbował dogonić przeciwnika, zamiast stać w miejscu.

  • Od teraz, jeśli przypadkowo zdejmiesz Ulu-Mulu w MIEŚCIE ORKÓW, będziesz miał 10 sekund, aby założyć go z powrotem (mimo wszystko na orkowej arenie lepiej używać Ulu-Mulu)

  • Używane trofea zostały przeniesione z kategorii "Inne" do kategorii "Magiczne przedmioty" w ekwipunku. Umieszczone po pasach.

  • Od teraz, najemnicy podczas walki z bohaterem nie będą korzystać z łuku.

  • Umiejętność przebijania dla łucznika dodaje teraz dodatkowe 25 flat damage.

  • Zmniejszono obrażenia zadawane przez strzałę obuchową.

  • Zmniejszono liczbę ticków z zatrutej strzały o 1.

  • Od teraz, Edda może nauczyć bohatera gotowania zupy z czarnych grzybów.

  • Minimalna odległość renderowania NPC wynosi teraz 3000.

  • Za oddanie Thorbenowi księgi długów Lehmara otrzymamy w nagrodę 1 PN.

  • Dodano nowy rodzaj mieczy pod zręczność, wymagają one zręczności i skalują się z nią. Niektóre działają na duchy.

  • Zwiększono obronę przed obrażeniami fizycznymi duchowi Alepha.

  • Od teraz, wszystkie gildie mają dostęp do Wieży Nergala.

  • Paladyn Udar atakuje teraz tylko za pomocą kuszy.

  • Boss Gor Boba stał się bardziej interesujący.

  • Raff sprzedaje teraz 20 kłów w pierwszym rozdziale.

  • Od teraz można używać zaklęcia snu podczas walki z ludźmi oraz zwierzętami (nie dotyczy bossów, nieumarłych, demonów, trolli oraz poszukiwaczy).

  • Bohater może teraz castować zaklęcia podczas poruszania się. Na sam moment rzucenia zaklęcia, bohater zatrzyma się.

  • Najemnik oraz Łowca Smoków zadają teraz obrażenia od krwawienia smokom.

  • Obniżono wymagane punkty nauki podczas uczenia się usuwania smoczych łusek.

  • Od teraz, gdy pochodnia się skończy, bohater AUTOMATYCZNIE zastąpi ją nową!

  • Premie od opiekunów dla wojowników zostały zmienione. Od teraz bohater otrzyma zawsze 100 punktów życia

  • Od teraz po pozbyciu się Gildii Złodziei, bohater będzie mógł nauczyć się tworzenia biżuterii już w pierwszym rozdziale.

  • Obniżono wymagane punkty nauki do wyuczenia się biżuterii na poziomie trzecim.

  • Dodano opcję w gothic.ini, która umożliwia przywrócenie muzyki przy walce z bossami zwierzęcymi. (bToggleMusicAnimalBoss = 1)

  • Zmniejszono premię do inteligencji za wytwarzanie run z kręgów 1-4, lecz równocześnie zwiększono limit inteligencji na rozdział.

  • Dodano odporność na 10 sekund przed trucizną od razu po wypiciu antidotum.

  • Skręt "Gorzki sen" działa teraz też dla wojowników.

  • Zmieniono sposób zmiany odległości renderu. Rozdzielono renderowanie świata od renderowania NPC (tylko dla DX7)

  • Od drugiego rozdziału u Constantino gracz może kupić przepis na zatrute strzały (wymagana nowa gra)

  • Przepis na czarnego zębacza będzie można teraz zdobyć od Imaracha.

  • Zmieniono czas rutyny handlu Canthara oraz paru innych NPC, przez co będą dłużej handlować.

  • Nieznacznie ulepszono magiczną tarczę łowcy demonów.

  • Od teraz za zabicie poszukiwacza, gracz otrzyma +1 karmy Innosa oraz -1 karmy Beliara.

  • Od teraz poszukiwacze będą teleportować się za gracza.

  • Od teraz zombie będą wyprowadzać swoje ataki szybciej. Jednocześnie zwiększono punkty doświadczenia, które gracz otrzymuje za jego zabicie.

  • Usunięto mechanikę losowego ogłuszania bossów zombie.

  • Przyśpieszono atak węża błotnego. Jednocześnie zwiększono punkty doświadczenia, które gracz otrzymuje za jego zabicie.

  • Dodano możliwość pominięcia podróży łodzią z Khorinis na Zachodnie Wybrzeże.

  • Zwiększono zużycie wytrzymałości podczas używania tarcz.

  • Dodano możliwość zdobycia klucza do orkowej kopalni poprzez zabicie Ur-Tralla.

  • Zmieniono dar dla broni dwuręcznych. Zamiast nietykalności, gracz będzie zadawał dodatkowo 20% obrażeń od siły.

  • Od teraz pieniądze od Lutero można pożyczyć na 25 dni (wcześniej 14).

Zmiany w pancerzach, broniach oraz innych elementach wyposażenia

  • Dodano nową magiczną koronę (wypada z Hosh-Paka).

  • Łuk Świętego Posłańca znajduje się teraz w Świątyni Łez. Ponadto został osłabiony, jednakże jest teraz skuteczny także przeciwko duchom.

  • Zbroja mistrza myśliwych nie ma teraz kaptura, więc można podczas noszenia jej używać hełmu.

  • Szpon Beliara (halabarda) ma teraz takie same statystyki jak miecz dwuręczny.

  • Dodano nowe hełmy pod zręczność oraz jeden hełm pod siłę.

  • Dodano stalowy pierścień, dodający 4% do biegłości w posługiwaniu się każdym typem broni.

  • Wzmocniono amulet Franko.

  • Dodano drugi srebrny miecz. Wypada z Malbara.

  • Dodano drugą srebrną włócznię. Można ją znaleźć w skrzyni w piramidzie, na Płaskowyżu Starożytnych.

  • Stary pancerz cienia ma teraz 15% uniku zamiast 10%. Zwiększono statystyki oraz wymagania potrzebne do założenia tego pancerza. Od teraz zbroja Er'Hazira nie posiada premii do uniku.

  • Łuk "Hamasin" (230 obrażeń) wypada teraz z "Rannego zabójcy", który pojawia się w zadaniu przed Masjafem.
    Łuk "Cicha śmierć" (275 obrażeń) zostanie nam wręczony przez Gonzalesa po ukończeniu wątku Masjafu.

  • Zmieniono model sztyletu, topora oraz topora najemników.

  • Kostur "Pożeracz dusz" wypada teraz z ognistego smoka na Irdorath.

  • Zmieniono model ziela oraz rośliny leczniczej. Dodano im widoczne korzenie (modele stworzone przez Othello).

  • Hakon sprzedaje teraz hełmy poprzez dialog.

  • Rozdrabniacz kości - do zdobycia z ciała nieumarłego orka, po pokonaniu go na cmentarzysku orków.

  • Maska Śniącego może być teraz zamieniona/przekształcona u Kreola w rozdziale 5 (zamiast u Xardasa).

  • Różdżka Władcy Smoków nie działa już jak pierścień, więc nie trzeba jej już zakładać.

  • Zamieniono położenie Starożytnego Hełmu i Hełmu Krwi. Hełm Krwi można teraz zdobyć od Azgolora, a Starożytny Hełm od Kruka.

  • Od teraz hełm ErHazira znajduje się w skrzyni w Zaginionym Bracie.

  • Dodano możliwość przekuwania pancerza Er'Hazira, pancerza orkowego tropiciela oraz pancerza zabójcy (wymagana znajomość drugiego poziomu przekuwania pancerzy).

  • Pancerz króla złodziei wymaga teraz drugiego poziomu przekuwania zbroi.

  • Zmieniono statystyki pancerza ze skóry trolla: Obrażenia cięte: 120 -> 150, obrażenia przed obuchem: 100->150, obrażenia kłute: 90 -> 130, zdrowie: +100 -> +170.

  • Zmieniono statystyki pancerza starszego łowcy demonów: Obrażenia cięte: 140-> 160, obrażenia przed obuchem: 130->160, obrażenia kłute: 125-> 145, wymagana wytrzymałość: 150 -> 180.

  • Zmieniono statystyki przekutego pancerza starszego łowcy demonów: Obrażenia cięte: 190-> 210, obrażenia przed obuchem: 185->200, obrażenia kłute: 185-> 200, wymagana siła: 200 -> 240, zdrowie: +200 -> 250.

  • Zmieniono statystyki starożytnego pancerza: Obrażenia cięte: 210-> 230, obrażenia przed obuchem: 190->220, obrażenia kłute: 200-> 220, ochrona przed ogniem: 60->70. wymagana wytrzymałość: 250 ->300, zdrowie: +250 ->+300, waga: 7 -> 5.

  • Zmieniono statystyki przekutego starożytnego pancerza: Obrażenia cięte: 220-> 245, obrażenia przed obuchem: 235->240, ochrona przed ogniem: 70->75, wymagana siła: 275 -> 330, zdrowie: +275 -> +300, waga: 7 -> 5, ochrona przed upadkiem: 5 -> 6.

  • Zmieniono wymagania broni z magicznej rudy dla najemnika:
    Miecz z magicznej rudy: wymagana siła: 140->85.
    Długi miecz z magicznej rudy: wymagana siła: 160->110.
    Doskonały miecz z magicznej rudy: wymagana siła: 250->180.
    Jednoręczny Pogromca Smoków: wymagana siła: 350->270.
    Dwuręczny miecz z magicznej rudy: wymagana siła: 160->100.
    Ciężki dwuręczny miecz z magicznej rudy: wymagana siła: 200->150.
    Doskonały dwuręczny miecz z magicznej rudy: wymagna siła: 240->190.
    Dwuręczny Pogromca Smoków: wymagana siła: 400->300.

  • Dodano ciężką zbroję włócznika dla Strażnika Bractwa. Można ją kupić u Gor Na Kosha w 4 rozdziale. Zbroję można ulepszyć.
    Ochrona przed obrażeniami ciętymi: 150
    Ochrona przed obrażeniami obuchowymi: 150
    Ochrona przed obrażeniami kłutymi: 130
    Ochrona przed magią: 50 | Ochrona przed ogniem: 60
    Bonus do wytrzymałości: 30
    Szansa na unik: 15%
    Waga: 3
    Wymagana Zręczność: 300, wytrzymałość: 600

  • Zmieniono wymagania dla niektórych broni i pancerzy w późnym etapie gry.

  • Lord Dakkat upuszcza teraz broń "Rozpruwacz" (wcześniej upuszczał go Quarhodron).

  • Zwiększono statystki ochronne pancerza poszukiwacza przygód, który możemy kupić od Alrika.

  • Dodano biżuterię pod zręczność w Jarkendarze.

  • Pancerz z płytek pełzacza wymaga teraz nieco więcej siły.

  • Pierścień myśliwego jest teraz mocniejszy.

  • Czarny Kieł, trofeum potrzebne do nauki kucia pancerza ze skóry warga, wypada teraz z bossa Onyksa, Mrocznego Warga.

  • Nieznacznie ulepszono krwawienie z włóczni.

  • Zmniejszono wymagania do założenia własnoręcznie wyrobionych broni. Jednocześnie zmniejszono obrażenia, które zadawały te bronie.

  • Zwiększono obrażenia zadawane przez miecze o około 10% w stosunku do poprzednich wartości.

  • Nieznacznie zwiększono obrażenia zadawane poprzez każdy kolejny cios w combo (atak w przód).

  • Dodano (przywrócono) możliwość nauczania się wytwarzania szpad 4-7 od Ramireza (stary sposób także działa).

  • Poprawiono wizualnie niektóre bronie i pancerze.

  • Zmieniono statystyki biżuterii, którą można znaleźć w świecie oraz tej wytwarzanej przez gracza.

  • Od teraz biżuteria z rudy daje więcej siły oraz zręczności (+5).

  • Od teraz biżuteria z czarnej rudy daje więcej siły oraz zręczności (+5).

  • Od teraz biżuteria ze złota daje więcej siły oraz zręczności (+5).

  • Usunięto kaptur ze zbroi mistrza złodziei.

  • Ostatnie duale wypadają teraz z Dementora (czarny mag przed smokiem-ożywieńcem).

Zmiany w zadaniach

  • Ze względu na dotychczasową dużą liczbę zadań, niektóre zadania zostają usunięte z gry:

    • W Khorinis: Błąd Andre, Nóż Hildy, Facet bez dziury chodzi ponury, Zapomniane wspomnienia Loi, Problem ze strażą, Nekromanta w Khorinis, Przebaczenie dla zdrajcy, Rana Pepe, Zguba Pepe, Poszukiwania nowicjusza, Szybki sposób na zarobek, Zbrodnia i kara, Zaginiony paladyn, Szantażysta wodnego kręgu, Prorocze sny, Szczęśliwa para

    • W Górniczej Dolinie: Magiczne zbawienie, Cień w potrzebie, Obawy Parcivala

    • W Jarkendarze: Przeklęta dusza

    • Rozdział 5: Orkowie nad Nowym Obozem, Statek dla Sylvio, Zemsta na Sylvio, Chromanin, Zemsta Pradawnych.

  • Jeśli chcesz przywrócić usunięte zadania, wpisz bOldQuestsAvailable=1788301 w gothic.ini pod sekcją [AST]. Za stare zadania otrzymasz same punkty doświadczenia oraz złoto. Wszelkie stałe bonusy zostały przeniesione do innych zadań, czy też lokacji.

  • Przywrócono zadanie "Lokaj sędziego" dla najemnika oraz łowcy smoków. (tylko wtedy jeśli są włączone stare zadania, zadanie pojawi się po zadaniu "Zbrodnia i kara").

  • Skrócono zadanie "Mroczny zakon", od teraz nie trzeba szukać Chromaninów (zadanie polegające na ich znalezieniu jest niedostępne).

  • Skrócono zadanie "Horror na cmentarzu", usunięto kilka zbędnych dialogów w celu zmniejszenia backtrackingu.

  • Młot Tarakota leży teraz w środkowej piramidzie na wykopaliskach magów wody i jest strzeżony przez zwykłego szkieleta.

  • Dodano kilka wpisów w dzienniku podczas próby dołączenia do Bractwa, tak aby gracz mógł latwiej zrozumieć, co powinien teraz zrobić.

  • Zadanie Baala Parveza ze znalezieniem nowego członka do Bractwa jest teraz krótsze oraz łatwiejsze do wykonania.

  • Od teraz można oddać Jessemu ubranie obywatela lub skórzany pancerz. W takim wypadku zadanie otrzymasz mniej punktów doświadczenia, ale nie musisz wydawać złota.

  • Poprawiono opisy niektórych zadań, szczególnie tych, które były mało czytelne (dodano lub zmieniono około 250 wpisów w dzienniku).

  • Dialogi Opiekunów są krótsze, zawierają tylko podstawowe informacje (usunięto część linii dialogowych, które nic nie wnosiły do całej wypowiedzi).

  • Engrom (myśliwy w Górniczej Dolinie) daje teraz róg cieniostwora zamiast skóry za wykonanie zadania.

  • Orkowy amulet wojownika potrzebny do zadania "Zabójca orków" można teraz zdobyć z prawie każdego elitarnego czarnego orka wojownika.

  • Jeśli nie uda ci się wykonać zadania dla Gerbrandta i nie otrzymasz listu polecającego dla Gallahada, można kupić sfałszowany list od Brahima.

  • Jeśli porozmawiasz z Lariusem o Gallahadzie o złej godzinie, będziesz mógł użyć zwoju zapomnienia i przeprowadzić rozmowę ponownie.

  • Usunięto możliwość oddania listu Fernandowi w zadaniu "Handlarz bronią dla bandytów". W dalszym ciągu możesz oddać mu miecz lub pierścień jako dowód jego winy i otrzymać 200 złota, a kolejno oddać przedmioty Martinowi.

  • Orkowy posłaniec będzie teraz stał przed wejściem do Miasta Orków (niedaleko chaty Cavalorna) podczas zadania "Wiadomość Ur-Karrasa".

  • Zadanie Ur-Karrasa w Mieście Orków może być teraz wykonane nawet jeśli bohater uzyskał już dostęp do wodza orków.

  • Poprawiono opis zadań w orkowej kopalni oraz dodano kilka nowych wpisów w dzienniku.

  • Zadanie Ulu-Mulu zostało oddzielone od zadania Świątynia Śniącego. Teraz możesz zapytać Ur-Shaka od razu o Ulu-Mulu.

  • Poprawiono opis niektórych zadań w Masjafie.

  • Ork Ur-Karras nie umiera już po wyjściu z pierwszego rozdziału. Zadanie można teraz wykonać później.

  • Ragnar nie umiera już, jeśli nie pomożesz mu przed końcem pierwszego rozdziału. Od teraz umiera przy przejściu do trzeciego rozdziału.

  • Od teraz Dziennik Vatrasa może zostać znaleziony przy zwłokach Ramireza, jeśli postanowiliśmy zabić członków Gildii Złodziei. Dodatkowo, uniemożliwiono popsucie zadania z dziennikiem. Dziennik można zdobyć w każdym możliwym przypadku.

  • Od teraz za ukończenie zadania "Interesy z piratami", oprócz obecnej nagrody, bohater otrzyma również od Cronosa ekstrakt ze szczawiu.

  • Zadanie "Poszukiwania" (wątek z dziadkiem Falka) zostało poprawione. Od teraz wszystkie przedmioty znajdują się na mapie jednocześnie. Już na starcie możesz znaleźć ostatnią notatkę i zabić bossa polnych pełzaczy, lecz za przeczytanie wszystkich notatek otrzymasz więcej doświadczenia.

  • Poprawiono zadanie "Dar szaleńca". Fellangor pojawia się teraz w ściśle określonych miejscach i nie chodzi po wyspie.

  • Na Zachodnim Wybrzeżu można teraz od razu teleportować się do finałowej walki, gdzie wcześniej bohater musiał przebiec się po całej wyspie w towarzystwie druidów.

  • Od teraz użycie klucza orkowego posłańca nie jest konieczne, aby rozpocząć zadanie "Dziwny klucz".

  • Dodano wpisy w dzienniku do niektórych zadań w Lodowych Górach Orków.

  • Orkowie uwalniają teraz Dariusa, gdy tylko bohater przyniesie im skórę trolla.

  • Od teraz wrogi klan w Lodowych Górach Orków nie jest nieśmiertelny. Już na starcie lokacji możesz zabić ich wszystkich.

  • W zadaniu "Wojna klanów" możesz od razu zabić przywódcę klanu, a następnie zwrócić się z zadaniem do Grooma-Locka. Jeśli zrobisz etap z "wysysaniem energii" z kopców rudy, dostaniesz więcej doświadczenia za użycie dodatkowego dialogu.

  • Dopóki nie ukończysz zadania "Wojna klanów", Groom-Lock będzie nieśmiertelny.

  • Poprawiono całą linię zadań na Płaskowyżu Starożytnych.
    Dodano dodatkowe wpisy do dziennika.
    Płaskowyż jest teraz szybszy i przyjemniejszy do przejścia. Usunięto ołtarze i naczynia.
    Teraz wystarczy zabić Magolemusa i ofiarować w prezencie smocze jajo.
    Usunięto tytanów burzy.
    Poprawiono wpisy w dzienniku w Świątyni Łez.

  • Mora Ulartu nie jest już powiązane ze sferą żywiołów. Od teraz po zdobyciu, bohater może otrzymać zgodę od Ashtara na przywołanie Senyaka. Przy pójściu tą ścieżką, bohater nie będzie mógł wykonać Krzyża Żywiołów.(jednym słowem, dodano trzecią ścieżkę do tego zadania)

  • Zadanie od Holgera jest teraz dostępne do końca 3 rozdziału.

  • Asmal przyjmie bohatera do gildii zabójców niezależnie od tego do jakiej gildii należy.

  • Kieł (wilk Nixa) znika teraz z mapy, gdy gracz ukończy zadanie, w którym otrzymuje Jinę.

Zmiany w lokacjach

  • Naprawiono błędy wizualne w lokacjach.

  • Zmieniono teksturę powierzchni w lasach w Khorinis (tekstura jest ciemniejsza niż była do tej pory).

  • Niektóre skrzynie w Khorinis nie wymagają już posiadania umiejętności otwierania zamków.

  • Od teraz trzeba aktywować teleport do portu, południowej bramy oraz górnej części miasta.

  • Dodano manekiny treningowe na farmę Onara.

  • Usunięto część nieumarłych z kopalni orków.

  • Usunięto część elitarnych nieumarłych ze starego obozu Bractwa Śniącego w Górczniej Dolinie.

  • Przywrócono quickloot w miescie orków. Po okradnięciu trzeciej skrzynki, gracz zobaczy komunikat, żeby lepiej nie okradał orków. Jeśli bohater okradnie kolejną skrzynię, zostanie zaatakowany przez orków (wyjątkiem jest gdy gracz ma założony pancerz/szatę od orków).

  • Od teraz, po zabiciu przynajmniej jednego orka w kopalni orków, reszta rzuci się na bohatera (Ulu-Mulu lub orkowa zbroja nie pomogą).

  • Naprawiono kilka błędów w Masjafie.

  • W Masjafie dodano łóżko oraz kociołek do gotowania.

  • W Masjafie dodano teleport przenoszący bohatera ze świątyni Masjafu do ogniska, przy którym przesiaduje Gonzales (można go użyć dopiero po pierwszym spotkaniu z Nrozasem).

  • Od teraz, orkowie w Jarkendarze respią się od razu po wejściu w czwarty rozdział, zamiast po rozmowie z Saturasem. Zmniejszono liczbę orków.

  • Dodano teleport dla magów wody w Jarkendarze.

  • Nieznacznie zmniejszono liczbę smoczych zębaczy w czwartym rozdziale w Khorinis.

  • Zmniejszono liczbę jaszczuroludzi w pobliżu ognistego smoka.

  • Zwiększono widoczność w Lodowych Górach Orków poprzez zredukowanie liczby drzew.

  • Wyłączono deszcz w Lodowych Górach Orków.

  • Kilka poprawek dla Płaskowyżu Starożytnych, poprawiono również mapę Płaskowyżu.

  • Skrócono lokację między przełęczą w Khorinis a Górniczą Doliną. Zmniejszono liczbę rozgałęzień w jaskini, przez co trudniej jest się teraz tam zgubić.

  • Edytowano ZEN Górniczej Doliny i wyrównano teren przy bagiennym smoku.

  • Usunięto zagadkę na drakkarze orków. Od teraz statek podpalamy za pomocą pochodni.

  • Zmieniono model drakkaru orków.

  • Usunięto zagadkę na Irdorath.

  • Usunięto wiele skrzyń w mieście orków. Przedmioty z usuniętych skrzyń zostały przeniesione do tych, które zostały w tej lokacji.

Poprawki błędów

  • Naprawiono błąd, który powodował, że demon bugował się podczas chodzenia w bok przez bohatera.

  • Naprawiono błąd podczas przyspieszenia czasu i użycia osełki.

  • Naprawiono błąd. przez który zadanie "Bezgraniczna potęga" nie mogło zostać ukończone.

  • Naprawiono błąd, przez który gracz tracił kontrolę nad bohaterem, gdy ten wypowiadał frazy poza dialogiem.

  • Naprawiono błąd podczas walki z bossem-druidem (Koszmar Kruka), przez który był wstanie atakować naszą postać z daleka.

  • Naprawiono błąd z trofeum "Kamienne oko". Założenie innego trofeum nie zdejmowało poprzedniego trofeum.

  • Naprawiono błąd, który powodował, że dialog uśpienia mrocznego maga zawieszał się podczas używania go.

  • Naprawiono kilka błędów z muzyką w różnych lokacjach, łatka została wykonana przez DjObama.

  • Naprawiono reakcję orków w kopalni orków, jeśli gracz gra jako szaman (po ucieczce z niewolników).

  • Przywrócono wyświetlanie w statystykach doświadczenia, które bohater otrzymał za kradzież kieszonkową.

  • Naprawiono błąd z otwieraniem bramy do leża smoka-ożywieńca na Irdorath, po dialogu ze klucznikiem.

  • Naprawiono błąd, w którym gracz tracił ostrość, gdy NPC mrugali.

  • Naprawiono błąd, w którym przycisk obracania się oraz przycisk uderzenia w bok były przypisane do tego samego przycisku i gracz obracał lekko postać podczas kopnięcia.

  • Naprawiono błąd, przez który orkowie, czy też inny przeciwnicy podchodzili do celu, który chcieli zaatakować i po krótkiej chwili wychodzili z trybu walki.

  • Naprawiono błąd, przez który NPC lub potwór otrzymywał obrażenia np. od lawy, podczas gdy był odporny na ten typ obrażeń.

  • Naprawiono błąd, przez który bohater nie otrzymywał bonusu z przedmiotu podczas przerwania animacji.

  • Naprawiono błąd, przez który zamrożenie/ogłuszenie przerywało fazę bossa.

  • Naprawiono błąd, przez który ognik mógł przestać działać po wczytaniu gry, teleportacji lub zmianie lokacji..

  • Naprawiono błąd, który powodował, że ładowanie niektórych mobów trwało długo.

  • Naprawiono błąd, przez który gracz nie mógł podnieść przedmiotów z niektórych stworzeń.

  • Naprawiono błąd, przez który magowie ognia przypadkowo zabijali nowicjuszy zadając im ogromne obrażenia.

  • Naprawiono błąd, w którym zaklęcie zniszczenia nieumarłych nie działało na strażnikach-zombie.

  • Naprawiono błąd, który występował podczas aktualizacji wpisu w bestiariuszu.

  • Naprawiono błąd wyszukujący następny cel dla naszych przyzwańców. Od teraz przyzwaniec będzie atakował tylko tych przeciwników, których faktycznie widzi (wcześniej potrafił namierzyć przeciwnika przez ścianę/sufit)

  • Naprawiono błąd ze zduplikowanymi przedmiotami do interakcji dla NPC (błąd poprawił Slavemaster).

  • Naprawiono błąd, w którym NPC nie siadał z powrotem na ławce po rozmowie z bohaterem.

  • Naprawiono błąd, w którym Lares mógł się zawiesić na zakręcie przy rzece podczas prowadzenia bohatera do magów wody.

  • Naprawiono błąd, przez który Gazkul nie lądował na ziemii po rozpoczęciu walki.

  • Naprawiono błąd, przez który niektórzy NPC nie używali kuszy.

  • Naprawiono błąd, gdy gra się przycinała podczas zmiany przemiany na druidzie (błąd występował podczas aktywnego krwawienia).

  • Naprawiono błąd, gdy gra się przycinała podczas atakowania ogrów magią (tylko DX7).

  • Poprawiono opisy broni, które znajdują się w skrzyniach.

  • Naprawiono błąd, teraz gracz nie wypowiada kwestii (SVM) podczas otwartego ekwipunku.

Zmiany u mistrzów

  • Nieznacznie obniżono ceny stałych mikstur u Constantino.

  • Zwiększono cenę skór sprzedawanych u Bospera z 30% na 40%.

  • Czeladnicy Bospera mogą nauczyć się umiejętności wyrywania kłów bez wydawania punktów nauki oraz wyrywanie pazurów za mniejszą ilość punktów nauki.

  • Czeladnicy Bospera mogą sprzedać mu praktycznie każdy łuk za 25% jego wartości, oprócz łuków z craftingu i zadań. Ponadto u Bospera będzie można sprzedać tylko te łuki, za które Bosper zaoferuje nam lepszą cenę, niż Raynar (gra sama to sprawdzi, gracz nie będzie musiał samemu sprawdzać cen u Raynara).

  • Czeladnicy Bospera mogą kupić od swojego mistrza nieco więcej przedmiotów potrzebnych do wytwarzania strzał.

  • Obniżono cenę (w punktach nauki oraz złocie) za naukę skórowania od Bospera (dostępne dla wszystkich).

  • Od teraz, tylko jako czeladnik Harada, będziemy mogli oddawać mu magiczną rudę.

  • Czeladnicy Harada mogą oddać mu praktycznie każdy miecz/topór za 20% jego wartości. Działa to analogicznie do Bospera.

  • Dodano możliwość nauki wykuwania mieczy dwuręcznych dla czeladników Harada. Ceny za naukę i sprzedaż są takie same jak za miecze jednoręczne.

  • Obniżono koszt w złocie za naukę wykuwania mieczy u Harada oraz Bennetta.

  • Jako czeladnik Harada możemy teraz nauczyć się od niego wykuwania broni bez utraty punktów nauki.

Zmiany na poziomie Nightmare

  • Dwukrotnie zwiększono grzywnę za popełnienie przestępstwa na poziomie Nightmare.

  • Mikstury leczą teraz natychmiastowo.

  • I to samo tyczy się jedzenia.

  • Zmniejszono leczenie bohatera o 25% w "zaginionym bracie", w dolinie cienia oraz mieście nieumarłych.

  • Pułapki przy skrzyniach są teraz opcjonalne.

Nowa opcja przy poziomie Nightmare, która jest dostępna przy starcie nowej gry (Nightmare (utrudniony))

  • Zmniejszono trzykrotnie czas regeneracji zdrowia po zjedzeniu.

  • Nagrody w postaci punktów nauki za niektóre zadania zostały zmniejszone (Loa, zniszczenie Szponu Beliara, oddanie Krayta).

  • Efekt zmniejszenia leczenia w "przeklętych miejscach" zwiększony z 25% do 50%.

  • Dodano nowe potwory w Khorinis.

  • Brak podstawowej premii do regeneracji wytrzymałości (+1) na tym poziomie trudności.

  • Nauka jest o 20% droższa niż na normalnym poziomie Nightmare.

  • Kilka drobnych zmian (np. Moe jest teraz silniejszy).

  • Zwiększono obrażenia magiczne przeciwników o 30%.

  • Zmniejszono liczbę punktów nauki na poziom (odpowiednio na normalnej rozgrywce jak i SnC).

  • Zmieniono działanie przemiany. Wcześniej za każde zabójstwo, czas trwania przemiany był przedłużany o 3 sekundy. Na tym poziomie trudności zostało to wyłączone.

  • Za zadanie Gallahada i zabójstwo Luciana gracz nie otrzyma eliksiru Czarnej Mgły.

  • Na tym poziomie trudności, nieumarli mają instynkt stadny (jak np. wilki), więc będą atakować wszyscy na raz, jak tylko zobaczą gracza.

  • Brak możliwości przejścia Irdorath z pomocą naszych kompanów.

  • Jina jest słabsza na tym poziomie trudności.

  • Zmieniono prędkość poruszania się oraz walki wszystkich przeciwników. Przeciwnicy mogą być szybsi niż standardowo, lecz mogą być też wolniejsi.

  • Bohater nie może już unikać ataków trolli w walce wręcz (przywrócono starą mechanikę).

  • Zwiększono szansę i czas trwania krwawienia na bohaterze.

  • Wzmocniono negatywne efekty (np. zatrucie, klątwa).

  • Dwukrotnie zwiększono szansę na to, że bohater zostanie zatruty przez potwory.

  • Zwiększono obrażenia smoków.

  • Zwiększono obrażenia bossów. Od teraz bossy zwierzęce mają +50 stałych obrażeń, bossy nieumarłych +150, a reszta +100.

  • Przyzwańce tracą po 35-75 pkt zdrowia za każde zadanie obrażeń.

  • Nieumarły smok nie może zostać zabity przez Krzyż Żywiołów.

  • Mikstura wojownika na Ciężkim Koszmarze nie jest już sprzedawana przez handlarzy (nowa gra), lecz nadal można znaleźć ją w świecie gry.

Zmiany Mrocznego Rycerza

  • Usunięto karę 10% podczas używania mikstur zdrowia i many.

  • Po wbiciu 15 poziomu, runa "zaraza" może zostać zamieniona w efekt pasywny. Bohater może nauczyć się tej umiejętności od swojego mentora. Ulepszenie tego efektu odbywa się w ten sam sposób, jak w przypadku runy.

  • Efekt zarazy posiada teraz bonus obrażeń od inteligencji oraz od maksymalnej many (obydwóch efektów bohater uczy się osobno) (1/12 inteligencji, 1/12 max many). Jeśli zrezygnujesz z przyzwańca Mrocznego Rycerza, bonus obrażeń będzie większy.

  • Efekt zarazy działa teraz dwa razy szybciej, ale ma dwa razy mniejsze obrażenia na tick (całkowite obrażenia pozostają takie same).

  • Efekt zarazy można wydłużyć za pomocą nauki oddzielnej umiejętności.

  • Mroczny Rycerz może teraz używać broni pod zręczność, tj. szpad, włóczni, duali, łuków.

  • Dodano umiejętność zmniejszającą czas odnowienia przywołania sługi.

  • Koszt many na przywołanie mrocznego sługi został zmniejszony z 50% do 33%, lecz w momencie gdy sługa umrze, bohater nie odzyskuje części many.

Zmiany u druida

  • Skrócono czas odnowienia umiejętności "Przyjęcie dzików do stada" do 2 sekund.

  • Umiejętności podczas przemiany druida można używać od razu, bez ich przypisywania (przyciski:1-4).

  • Przyciski do używania umiejętności druida można teraz ustawić w opcjach (klawiszologia).

  • Nieznacznie zmieniono statystyki niektórych przemian.

  • Zmieniono animację goblina-szamana, przez co nie blokują się przyciski sterowania. Wcześniej podczas trwania animacji, gracz tracił kontrolę nad swoim bohaterem.

  • Usunięto możliwość przemiany w wodzie. Powodowało to crash gry.

  • Zmieniono statystyki przemian, w które może przemieniać się druid (siła oraz ochrona)

  • Zbieranie dzików do stada jest teraz pokazane wizualnie.

Zmiany w Szamanie

  • Zwiększono czas trwania totemu ochrony z 7 sekund do 10.

  • Nieznacznie zmieniono obrażenia totemów magii oraz burzy.

  • Zwiększono statystyki totemu obrony (zdrowie i ochrona).

  • Poprawiono zadawanie obrażeń poprzez furię wichru. Od teraz szansa na trafienie liczy się od każdego trafienia, wcześniej tylko i wyłącznie po pierwszym trafieniu.

  • Poprawiono obrażenia od podmuchu wichru, ponieważ teraz może on pojawiać się przy każdym trafieniu, a nie tylko po pierwszym.

  • Nieznacznie zwiększono wymaganą manę za każde trafienie podmuchem wichru na poziomach 3-5.

  • Poprawiono działanie totemów podczas walki ze smokami.

  • Podczas gdy bohater jest szamanem, soft-cap Jiny zaczyna się już na 40 poziomie, zamiast na 60. Jednym słowem, osłabiono Jinę podczas gry szamanem.

  • Usunięto 6 poziom umiejętności podmuch wichru.

  • Totem mocy (ten, który zwiększa obrażenia bohatera o 15% obrażeń) działa teraz tylko na ten sam typ broni co podmuch wichru. Zwiększono zużycie many do 80.

  • Od teraz święty płomień paladyna jest tak samo osłabiony dla szamana jak reszta zaklęć.

  • Osłabiono zaklęcia strażnika świątynnego dla szamana.

  • Totem Płonącej Burzy skaluje się teraz z inteligencją bohatera.

  • Dodano nowy totem grzmotu i błyskawicy (atakuje cel, co 3 atak, zadaje obrażenia obszarowe).

Zmiany Czarnoksiężnika

  • Czarnoksiężnik może teraz kontrolować tylko dwa cele naraz.

  • Ticki obrażeń od zaklęć czasowych są teraz dwukrotnie szybsze (ogólne obrażenia pozostają takie same).

Zmiany Guru

  • Guru otrzymał nową umiejętność pasywną: odporność na klątwy. Umiejętność jest dostępna od trzeciego rozdziału.

  • Drobne poprawki błędów.

  • Ciężką szatę guru można teraz zdobyć na piątym kręgu. Zmniejszono także jej koszt z 25 000 do 15 000 sztuk złota.

  • Ulepszono zaklęcie z 5 kręgu (Cyklon), zwiększono prędkość lotu zaklęcia oraz zwiększono obrażenia z 550 do 620.

  • Zwiększono obrażenia zadawane przez runy szóstego kręgu.

  • Zwiększono szansę na ogłuszenie przeciwnika za pomocą runy "Trzęsienie ziemii" o 10%.

  • Runa szóstego kręgu (Magiczna kula) ma teraz 50% szans na wywołanie fali magii po trafieniu.

Zmiany w buildzie pod trucizny

  • Nieco zmniejszone podstawowe obrażenia trucizn oraz skalowanie obrażeń z siłą i zręcznością.

  • Zmniejszono szansę na dodatkowe zatrucie z 10% na 5%.

  • Zmniejszono obrażenia zadawane przez specjalne trucizny (np trucizna na orka) z 50% do 35%.

  • Dodano możliwość kupienia przepisu na truciznę przeciwko nieumarłym od Constantino.

Zmiany w magu ognia

  • Zwiększono obrażenia runy kuli ognia o 10%.

  • Zwiększono koszt many runy dużej burzy ognistej o 5.

Zmiany w nekromancie (ogólne)

  • Dodano nowe zadanie po dołączeniu jako Adept Ciemności.

  • Za nowe zadanie gracz otrzyma runę przywołania goblina, która nie wymaga kręgu.

Zmiany do nekromanty

  • Zwiększono obrażenia niektórych run

  • Nekromanta nie może rzucać run przywołujących nieumarłych (od teraz może przyzywać tylko demony oraz Hubaxisa)

  • Zwiększono bazową szansę na dodatkowe obrażenia od run, z 8% na 12%.