Mod Pack

  (Gothic III)
← Wróć do listy aktualizacji
13 November 2022
1.01 (Ultimate Balance)

Changelog z dnia 2022-11-13

Opis zmian:

Dodano do paczki modyfikację Ultimate Balance.
Modyfikacja balansuje rozrywkę pod wieloma względami.
Dodano nowe rodzaje bełtów oraz wiele więcej.

Zmiany ogólne:

  • Zmieniono wymagania i koszt nauki wszystkich umiejętności i atrybutów (głównie w kierunku zmniejszenia obu). Dodano dodatkowe wymagania, na przykład umiejętność "Kusznik" wymaga teraz nie tylko siły, ale także umiejętności łowieckich, ponieważ obrażenia zadawane przez kusze zależą od zręczności.
  • Dodano nową umiejętność - "Magiczna broń". Umiejętność jest wymagana do używania magicznych broni, strzał oraz bełtów. Umiejętności można nauczyć się od większości magów występujących na Myrtanie.
  • Dodano dwóch nowych nauczycieli umiejętności "Morderstwo". Są nimi Ramon występujący w Mora Sul oraz Sean w Okarze.

Zmiany w ekwipunku:

  • Przerobiono wszystkie zbroje występujące w grze. Zmienione zostały minimalne wymagania oraz bonusy.
  • Zmieniono wymagania reputacji dla wszystkich pancerzy.
  • Zwiększono obrażenia broni, które wymagały zdolności łowieckich.
  • Od teraz lodowy oraz ognisty miecz jednoręczny wymagają prastarej wiedzy zamiast siły. Dodatkowo wymagana jest nowa umiejętność "Magiczna broń".
  • Poprawiono efekt dla broni "Zimne serce". Efekt wizualny pokrywa teraz całą powierzchnię miecza.
  • Rapiery oraz inne bronie pod zdolności łowieckie otrzymały niewielką premię do obrony przed ostrzami.
  • Dodano 14 nowych rodzajów bełtów, między innymi: 4 magiczne, 2 zatrute, 2 wybuchowe oraz ogniste, ogłuszające, myśliwskie, złote i tak dalej.
  • Dodano 2 kostury druida. Od teraz kostury druida można zdobyć w podobny sposób do kosturów magów ognia oraz wody. Pierwszy kostur można kupić od jednego z druidów. Drugi kostur znajdziemy w świecie gry. Trzeci kostur, podobnie jak w oryginale, jest ukryty w starej skrzyni.

Zmiany w magii ofensywnej:

  • Zwiększono szybkość rzucania niektórych zaklęć (Uzdrowienie, Uzdrowienie innego, Osłabienie, Trucizna, Zimna fala, Fala ognia). Teraz całkiem możliwe jest rzucenie ich w trakcie walki.
  • Zmieniono wymagania dotyczące nauki, kolejność nauki i koszt many wszystkich zaklęć.
  • Czary takie jak kula ognia, włócznia lodu, błyskawica są teraz nauczane na późniejszych etapach rozgrywki. Zmniejszono koszt many oraz obrażenia, jeśli umiejętność nie została naładowana, natomiast zwiększono koszt many oraz obrażenia dla naładowanej umiejętności.
  • Czary takie jak meteor, przywołanie błyskawicy i lodowy podmuch, wymagają więcej many. Lodowa eksplozja zadaje teraz obrażenia podobne do zaklęć meteor i przywołanie błyskawicy. Ponadto te zaklęcia wybuchają teraz w miejscu, w które celuje bohater (wcześniej zaklęcie wybuchało na około naszego bohatera).
  • Czary takie jak ognisty deszcz i burza z piorunami mają teraz zwiększoną liczbę celów oraz znacznie zwiększono obrażenia. Zwiększono wymagania prastarej wiedzy.
  • Zaklęcie płonącego miecza - zwiększone obrażenia przywołanego miecza oraz dodano ochronę przed magią.

Zmiany w magii przemiany:

  • Zmieniono kamienie druidzkie. Siła stwora została zwiększona. Dodatkowo, jeśli bohater posiada umiejętność "Mag wody" oraz "Druid", stwór będzie wzmocniony.
  • Zmieniono amulet ciemności. Siła stwora została zwiększona. Dodatkowo, jeśli bohater posiada umiejętność "Mroczny mag" oraz "Druid", stwór będzie wzmocniony.
  • Eliksiry przemiany zostały wzmocnione, lecz umiejętności wymienione wyżej nie mają wpływu na siłę stwora.

Zmiany w magii przywołania:

  • Wszystkie przywołane stwory zostały wzmocnione.
  • Przywołanie goblina - zmniejszono wymagania prastarej wiedzy oraz wymaganą manę. Od teraz przyzwany goblin używa zardzewiałego miecza zamiast maczugi. Zwiększono obrażenia oraz zdrowie przyzwańca.
  • Przywołanie szkieletu - zastąpiono modem szkieleta modelem z moda LTM. Od teraz szkielet używa zardzewiałego dwuręcznego miecza oraz jest odporny na powalenia. Zwiększono obrażenia oraz zdrowie przyzwańca.
  • Przywołanie golema - zmniejszono wymagania prastarej wiedzy. Zwiększono obrażenia oraz zdrowie przyzwańca.
  • Przywołanie demona - zmniejszono wymagania prastarej wiedzy. Zwiększono obrażenia oraz zdrowie przyzwańca.

Zmiany dla umiejętności złodziejskich:

  • Zmniejszono wymogi zdolności złodziejskich, które są wymagane do nauczenia się wszystkich umiejętności. Jednakże dodano wymagania dotyczące, np. siły oraz zdolności łowieckich. Przykładowo - umiejętność "obalenie" wymaga teraz siły, a umiejętność "morderstwo" wymaga zdolności łowieckich.
  • Od teraz złodzieje posiadają teraz większy asortyment handlowy, np. nowe rodzaje amunicji, przepisy na tworzenie trucizn.
  • Ubranie złodzieja można teraz kupić w dialogu, a nie w handlu. Dzięki temu złodziejski ekwipunek nie wymaga teraz reputacji buntowników.
  • Możliwość zakupu pojawi się po wykonaniu zadań dla złodziei.

Zmiany dla magów:

  • Wszystkie kostury zostały przerobione. Bonusy wynikające z noszenia kosturu zostały zwiększone. Kostury druida zostały wzmocnione. Stare skrzynie posiadają teraz ekwipunek korzystniejszy dla postaci magicznych.
  • Wszystkie szaty posiadają teraz premię do many.
  • Zwykłe, niemagiczne kostury także mają zwiększone obrażenia oraz bonusy. Kostur sędziego oraz kostur z ostrzem są od teraz traktowane jako kostur zamiast włóczni.