New Balance

  (Gothic II: NK)
← Wróć do listy aktualizacji
16 March 2024
2024-03-16

Changelog z dnia 16.03.2024

Opis zmian:

Aktualizacja wprowadza tryb "Prawdziwe SnC" oraz poprawia niektóre aspekty rozgrywki.

Zmiany na 16.03.24.

  • Broń Mortisa pojawia się teraz w oknie handlu.

  • Lisa i jej kot pojawiają się teraz na farmie Onara w 7 rozdziale.

  • Poprawiono działanie obrażeń magicznych na Mrocznym Przywoływaczu. Kara występuje teraz tylko na runach (-75%). Kara wcześniej występowała też na zwojach.

  • Naprawiono leczenie nieumarłych u Mrocznego Przywoływacza. Jeśli zdrowie bohatera jest zbyt niskie, bohater umrze podczas używania runy.

  • Naprawiono błąd naliczania obrażeń druida na starym SnC.

  • Ulepszono grę w kości. W rzeczywistości została ona przepisana. Kości otrzymały nowy interfejs oraz dialogi.

  • Naprawiono błąd z karą za pokonanie Corneliusa (jeśli zdążył uciec).

  • Gritta może teraz zostać zabrana tylko wtedy, gdy bandyci nie żyją.

  • Paladyn Audrik oraz ork pojawiają się natychmiast, a nie po dialogu z Jerganem.

  • Bohater zostanie zaatakowany przez Asmala, jeśli odmówi dołączenia do gildii zabójców. Dodatkowo, bohater zostanie zaatakowany przez strażników.

  • Dodano nowy tryb - Prawdziwe SnC.

Lista zmian dla trybu "Prawdziwe SnC"

  • Usunięto otrzymywanie punktów nauki przez bohatera.

  • Zmieniono sposób zdobywania statystyk oraz poziomów. Bohater w pełni musi używać trybu SnC.

  • Zamiast otrzymywania punktów nauki (książki, wątek z Loą, itp.), bohater otrzyma dodatkowe zdrowie.

  • Wyłączono możliwość uczenia się walki od nauczycieli.

  • Wyłączono możliwość nauki siły, zręczności oraz many od nauczycieli.

  • Wyłączono możliwość nauki zdrowia oraz wytrzymałości od nauczycieli.

  • Dodano możliwość zdobywania inteligencji z SnC.

    • Inteligencję z trybu SnC można zdobywać poprzez zadawanie obrażeń magicznych, poprzez walkę kosturem oraz mieczami magicznymi.

    • Inteligencja za przyzwańców będzie tylko dla magów.

  • Wyłączono możliwość zdobywania mocy magicznej poprzez naukę run.

  • Wyłączono możliwość zdobywania inteligencji za naukę kręgów magicznych.

  • Zmieniono sposób nauki umiejętności regeneracji.

  • Od teraz za zabijanie bossów, bohater gromadzi punkty, za który otrzyma łup (wyciąg ze szczawiu królewskiego).

    • Bohater nie otrzyma go za zabójstwo każdego bossa, lecz za pewną pulę punktów, którą zgromadzi.

    • Mogą pojawić się także inne łupy (łupy nie są losowe, lista jest predefiniowana).

  • Usunięto limit rozdziału przy nauce kręgu magicznego. By nauczyć się określonego kręgu, bohater będzie potrzebował pewnej ilości many oraz inteligencji.

  • Usunięto przyznawanie zręczności za naukę umiejętności złodziejskich.

  • Co 30 okradniętych NPC, bohater otrzyma jeden punkt zręczności. Kradzież nie ma limitów na rozdział.

  • Premie za kowalstwo, alchemię oraz tworzenie run nie posiadają ograniczenia rozdziałem, lecz ich całkowita liczba została zmniejszona.

  • Umiejętności gildyjne również nie wymagają punktów nauki. Można się ich nauczyć tylko za złoto oraz wymagane statystyki.

  • Niektórym umiejętnościom (np. akrobatyce) zwiększono wymagane statystyki do nauki.

  • Za każde 50 punktów inteligencji (podczas SnC), bohater otrzyma punkt mocy magicznej.

  • Aby rozpocząć naukę alchemii, bohater musi przeczytać książkę "Podręcznik alchemika".

  • Aby rozpocząć naukę kowalstwa, bohater musi przeczytać książkę "Podstawy kowalstwa".

  • Nauka eliksirów nie przyznaje już inteligencji.

  • Nauka nowych receptur kowalskich wymaga siły oraz umiejętności kowalstwa.

  • Nauka nowych receptur alchemicznych wymaga inteligencji oraz umiejętności alchemicznej.

  • Nauka nowych umiejętności myśliwskich wymaga zręczności oraz umiejętności pozyskiwania trofeów.

    • Umiejętność pozyskiwania trofeów to nowa umiejętność, która zwiększa się podczas zdobywania trofeów z wrogów (nie wliczając mięsa).

    • Umiejętność nie jest przyznawana za każdego potwora.

    • Za każde +100 umiejętności pozyskiwania trofeów, bohater otrzyma punkt zręczności.

    • Punkty Umiejętności pozyskiwania trofeów oraz otrzymane punkty zręczności można znaleźć w statystykach (sekcja z trofeami).

  • Tarcze mogą być założone od razu, teraz umiejętność władania nimi wynosi od 0 do 100. Umiejętności walki z tarczą, odblokowują się u nauczycieli po spełnieniu wymagań umiejętności walki tarczą oraz odpowiedniej siły.

  • Dodano możliwość zmiany ilości obrażeń, które są dodawane do statystyki SnC.

    • Domyślną wartością jest 100.

    • Domyślną wartość można zmienić poprzez edytowanie linijki "RX_FULLSNC_KOEF=100" w pliku gothic.ini.

    • Dozwolona wartość jest z przedziału od 30 do 200. Im wyższa wartość, tym szybsze wbijanie statystyki SnC.

    • Zmiany należy dokonać przed włączeniem nowej gry.

  • Każdy rodzaj broni można ulepszyć do poziomu 10 bez zwiększania wymagań.

  • Dodano magiczny odłamek rudy na początku gry.

    • Bohater może wydać od 25 do 75 karmy (w zależności od gildii). Przy posągu bóstwa można naładować odłamek i wybrać jego bonus (bonus jest na stałe, nie można go zmienić).

    • Przy każdym poziomie bohatera, bonus będzie wzrastać.

    • Poziom nie jest ograniczony.

    • Bogowie mają różne bonusy.

    • Sam odłamek pancerza znajduje się na podłodze, na początku gry. (nie wymaga nowej gry).

  • Koszt nauki za złoto został zwiększony o 50%.

  • Manekiny są wyłączone w tym trybie.

  • Wymagania dotyczące statystyk są zwiększone o 30% w trybie "Trudniejszy Nightmare".